„În ancheta jurnalistică pe care o public astăzi vă voi arăta documente care arăta fără putință de tăgadă că deschiderea autostrăzii Sibiu – Orăștie a fost forțată, împinsă, grăbită, spuneți-i cum vreți, să se întâmple în buza alegerilor din 16 noiembrie. Și că nu a contat nimic pentru a atinge acest moment de PR politic: nici câți bani se pierd, nici ce va urma, cu atât mai puțin siguranța traficului”, scrie Turcescu pe blogul lui. Dintr-un document reiese că și constructorii, italienii de la Salini- Impregilo, spun că au fost forțați să toarne asfaltul pe autostrada înainte de finalizarea lucrărilor de consolidare a terenului.
Jurnalistul notează că Ponta, prin Sova, mai apoi prin Rus și prin omul lui de la CNADNR, Narcis Neaga, forța cu orice preț inaugurarea autostrăzii înaintea turului doi al alegerilor prezidențiale.
Din documente reiese că CNADR știa că sunt posibile alunecări de teren pe traseul autostrăzii. „Acolo unde traseele propuse trebuiau să ruleze la poalele dealurilor Miercurea, Apoldu și Aciliu era posibil ca alunecările de teren să continue. Ca urmare a acestor observații, traseul a fost revizuit pentru a se îndepărta de poalele munților”, se arată în documentul publicat de Turcescu. Totuși, CNADNR recunoștea de asemenea că n-a avut bani să facă studii aprofundate privind traseul autostrăzii, dar specialiștii instituției aveau „o părere fermă”: „Părerea noastră fermă, bazată pe constatările preliminare ale studiului geotehnic este ca investigațiile geotehnice nu constituie nicidecum un risc major în ceea ce privește fezabilitatea proiectului”.
„Prin urmare, italienii (Salini- Impregilo – n.r.) au luat de bune cele scrise de autoritățile statului român: că e bine, că nu vor fi probleme, că există mici alunecări de teren, dar nimic grav. Și s-au apucat de treabă. Când a început s-o ia autostrada la vale, băieții lui Neagă de la CNADNR s-au spălat pe mâini spunând că de vină sunt exclusiv constructorii care ar fi trebui să știe despre alunecările de teren”, scrie Turcescu.